Na co zwracać uwagę kupując używany silnik zaburtowy?

Nie każdy posiada gruby portfel, jednak mając pewien budżet szukają czegoś, aby móc pływać czy to po morzu, czy po jeziorze w ciągu wakacji. Wtedy najłatwiejszą dla takich osób decyzją jest zakup używanego silnika zaburtowego. Jednak jak wybrać tak, by obsługa silnika zaburtowego była dla nas łatwa, a ewentualne usterki nie ujawniły się w najmniej odpowiednim momencie?

Jeśli jesteś laikiem w tym temacie

Niewiele okazji jest prawdziwą perełką dla której warto zaryzykować. Większość to sposób na oszukanie osób chcących zaoszczędzić i nie znają się na temacie. Dlatego mimo wszystko na silniku nie warto dużo oszczędzać. Bez dobrego i sprawnego silnika na morzu czy jeziorze wiele nie zrobimy.
W trakcie poszukiwań warto mieć przy sobie mechanika lub doświadczonego żeglarza, który pomoże nam z wyborem. Jeśli nie mamy w swoim otoczeniu takiej osoby można zadzwonić do takiego mechanika i zapytać o to, co statystycznie najczęściej się psuje, na co zwracać uwagę i jaki może być maksymalny i minimalny koszty silnika zaburtowego.

Lakier zdradzi kłamcę

Analogicznie do samochodów – lakier na silniku może wiele o nim powiedzieć. Zwłaszcza przy używanych i po przejściach. Jeśli lakier wygląda na nowy, widać świeże, niezużyte naklejki, czy odkurz na częściach metalowych jest to trochę podejrzane. Taki “wizualny” remont silnika może ukrywać poważne wady bądź wcześniejsze naprawy. Jeżeli więc lakier wygląda na nowy, a właściciel mówi, że nie zamalowywał silnika to może być to sygnał, aby nie kupować.

Pokrywa

Przy braku remontów silnika, jego uszkodzeń, czy innych napraw pokrywa, a raczej jej zatrzaski powinny być w nienagannym stanie. W takim wypadku bowiem, nie ma potrzeby by zaglądać do wnętrza silnika częściej niż raz na rok. Zużyte, widocznie przetarte zatrzaski mogą zaś świadczyć o dużej ilości otwierania pokrywy, a to o naprawach. I to na dodatek częstych.

Jak wchodzą biegi?

Kupując silnik poproś o możliwość sprawdzenia tego jak wchodzą biegi. Dźwięk, który towarzyszy zmianie biegów może wiele powiedzieć o stanie zużycia silnika. Lekkie stuknięcie, dość delikatne świadczy o niedużym zużyciu. Głośne, metaliczne stukanie to cecha charakterystyczna zużytych silników.

Te kilka cech może uchronić cię przed kupnem zdezelowanego silnika zaburtowego i wybór takiego, którego obsługa, utrzymanie i co najważniejsze koszta remontów nie sprowadzą, że popłyniesz na dno.

 

Author: autokarybielsko.pl